Ustawa z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2015 r., poz. 2058 z późn. zm.) nakłada na organy administracji publicznej obowiązek udostępniania wszystkich informacji o sprawach publicznych, zwanych dalej informacjami publicznymi.
Wyjątek stanowią informacje niejawne. Prawo dostępu do informacji publicznej przysługuje każdej osobie. Na prawo dostępu do informacji publicznej składają się uprawnienia do:
Udostępnianie informacji publicznej następuje poprzez:
Informacja publiczna, która nie została udostępniona w Biuletynie Informacji Publicznej PCPR w Płocku jest udostępniana na wniosek osoby zainteresowanej.
Dostęp do informacji publicznej jest bezpłatny, jednakże jeżeli w wyniku udostępnienia informacji publicznej na wniosek PCPR w Płocku będzie musiało ponieść dodatkowe koszty związane ze wskazanym we wniosku sposobem udostępnienia lub koniecznością przekształcenia informacji na formę wskazaną we wniosku, PCPR w Płocku może pobrać opłatę w wysokości odpowiadającej tym kosztom. Wnioskodawca powinien być poinformowany o wysokości opłaty – art. 15 ust. 1-2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. 2015 r. poz. 2058 z późn. zm.).
Miejsce składania wniosków:
Wniosek elektroniczny musi być podpisany ważnym kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym e-PUAP.
Termin załatwienia sprawy:
Odmowa udostępnienia informacji publicznej następuje w drodze decyzji administracyjnej.
Tryb odwoławczy:
Podstawa prawna:
W zakresie nieobjętym powyższymi regulacjami zasady udostępniania informacji publicznych oraz udostępniania informacji publicznych celem ich ponownego wykorzystywania w sposób szczegółowy unormowane zostały Ustawą z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2015 r. poz. 2058 z późn. zm.).
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Płocku